Puhujienkokkouksen helemiä


”SRK:n johdon arvosteleminen ei ole Jumalan mielen mukaista.” B

Ei taijja Jumala ihte johtokunnassa istua. Ja Kristusta sinne ei niin haluttukkaa. On olemassa vaara että Hän varastaisi koko soun.  Näitä ilimotuksia sitä on puhujienkokkouksessa Oulussa saatu ja puheltu. Helemi! Tämä on ihan parhaita. 

Niin no…  ihmisten tekemisiähän ne keskusyhistyksen ja puhujien ratkaisut on,  mutta onko siellä keskusyhistyksen suunnalla miehistä joku muuttunu jo Jumalan virkaatekeväksi sijaiseksi? 

Tievustelijalle todetaan, että  kokouksessa koettiin  sydämellinen ja täydellinen yksimielisyyden ja rakkauden henki. Joka kertahan se on 100%:sesti niin pitänytkin olla. Se on etukäteen tiedossa. Sataa %:ia yksimielisyyttä ei muuksi muuta yhden sananpalvelijan varoittelevan kriittinen puheenvuoro.

SRK:n puhujienkokouksen keskusteluissa on kärpäsellä katossa tekeminen kuunnellessa weljien kristinopillisia oivalluksia. Aavistuksen siitä saa lukemalla mitä raportteja Johannes Alaranta on kokouksesta saanut kuulla.

Mutta kuinka käy Joulun Lapsen? Härkäviikot alkaa.

Puhujienkokouksen helmiä AD 2012

Eräs mies totesi, ettei 1970-luvulla Jumalan valtakunta ollut erilainen kuin tänäänkään. Toisinsanoen kaikki meni silloinkin oikein.

Toinen ihmetteli, että Kristukselle annetaan sellainen painoarvo pelastuksen näkökulmasta!!!!!!!!!!!!

Eräs kirkon entinen työntekijä meinasi, etteivät työtoverit kirkossa ymmärtäneet Pyhästä Hengestä ja seurakunnasta hölynpölyä!!!!!!!

SRK:n mies ajatteli, että puhujien on tärkeä pidättäytyä vaikeiden asioiden jatkuvasta esillä pitämisestä. Näin ihanaa on avoimuus SRK:ssa!!!!!!!!

Eräs entinen johtomies meinasi, että alustuksen aihe liittyy arvosteluun, jota tulee valtakunnan ulkopuolelta. Vanhoina (hyvinä) aikoina ei puhuttu kristittyjen heikkouksista. Tänäkään aikana ei ole soveliasta lähteä arvostelijoiden mukaan.

1960-luvun alussa arvosteltiin SRK:n johtoa, eikä se ollut Jumalan mielen mukaista. Entinen johtomies oli sitä mieltä, että 1970-lukua seurasi valtava siunaus.

Eräs vanhemman(ehkä ikä selittää houreen) polven pappi oli naulannut, ettei naispappeutta ole raamatussa. Lisäksi hän selkeästi kritisoi uskovaisen puhujan puhetta: papin mielestä, jos ajatellaan, että seurakunta on joskus erehtynyt, niin pyhien ketju on katkennut. Seurakunta ei siis voi virallisen linjan mukaan edelleenkään erehtyä.

Lukija voi yhtyä Alarannan arvioon, että vaarallinen Raamatun vastainen opetus elää ja voi hyvin sananpalvelijoiden keskuudessa. Mutta jos tässä on erreys niin nythän on hyvä tilaisuus julkisesti se korjata!

Hiljaa mielessään jää pohtimaan sitä isomman puoleista kysymystä, että kuinka voitaisiin muistuttaa ja lopulta ihan irtautua näistä vääristä opetuksista viisaasti ja rakentavasti ja samalla tunnistaa ja säilyttää ne aarteet, joita lestadiolaiseen uskonnäkymään ja elämiseen silti sisältyy.

Rukouksella että ei kadotettaisi sitä Joulun Lasta pesuveden mukana.

Giotto_the_adoration_of_the_magi

*          *          *

Lähde: Johannes Alarannan raportti hänen blogissaan, Kotimaa24.

Kommentit: K. P-ä.

*         *         *

Lue lisää:

Alaranta: SRK vaatii jälleen kuuliaisuutta itselleen – puhujien kokous kumileimasimena

Herpert: Armo vapauttaa elämään Kristuksessa

Junker Jörg: Mara, teesit ja me

M. K. ja P. T:  Haluammehan pysyä kuuliaisina kollektiiville

Mauri Kinnunen: Kipupisteet kohdattava avoimesti

Maalaispoika: Kuka vastaa Päivämiehen harhaopetuksesta?

Mitä jää puuttumaan, jos sitoo omantunnon vain Jumalan sanaan? (Juho Kalliokoski)

Peltonen: Armonlapset kaikki täällä: ristin kaksi suuntaa

Sami: Uskoni ei ole yhteisön, vaan Jumalan armon varassa

3 kommenttia

Kategoria(t): Uncategorized

3 responses to “Puhujienkokkouksen helemiä

  1. vellihame

    ”Toinen ihmetteli, että Kristukselle annetaan sellainen painoarvo pelastuksen näkökulmasta”
    Tarkoittaako tämä ihastelevaa ja paheksuvaa ihmettelyä? En halua uskoa edellistä ellei toisin todisteta. Helpostihan myös kuulija ymmärtää väärin, ehkä puhuja sanoi epäselvästi, ehkä sanoi mitä ei tarkoittanut (yleensähän viestintä epäonnistuu kuten tiedetään).
    Ei uskovainen VOI vähätellä Kristuksen sovitustyötä! Jollei hän siihen nimenomaan luottaisi niin mihin sitten???

    • Nimetön 149

      Eikös tuossa aivan julkisesti näin seiso kirjoitettuna. Jos se ei ole totta niin tulkoon tämä joka näin sanoi, korjaamaan asian. Ellei korjaa niin se on totta, tiedän paljonkin puhuttua sisäpiirissä joka ei kestä julkista käsittelyä, tämä on yksi syy että olen menettänyt luottamuksen vl liikkeen totuuteen, se ei ole se totuus mistä Raamattu kirjoittaa.

  2. Still

    ”kokouksessa koettiin sydämellinen ja täydellinen yksimielisyyden ja rakkauden henki.”
    Kun inhimilliset ihmiset kokoontuu noinkin suurella joukolla niin tuo yllä oleva sitaatti ei ole totuus. Mistä nousee motiivi kertoa näin julkisuuteen? Luin Päivämiehestä alustuksen, se on ristiriitainen monissa kohdin. Yksi oleellinen kohta on seurakunnan erehtymättömyys, toisaalta myönnetään että yksittäinen vl tai yksittäisistä vl:stä koostuva ryhmä voi erehtyä mutta seurakunta ei erehdy. Mitä tarkoitetaan tällä ryhmällä? Onko sellainen esim. Srk:n johtokunta? Tai esim. jonkin paikallisen ry:n johtokunta? Sitten sanotaan että Pyhä henki ei erehdy, tämä on totta, sehän on totuuden henki. Kiinnostaisi avata tätä asiaa tarkemmin. Minun kokemus seurakunnasta tässä vl liikkeessä on että kun tulee jokin asia jota kysytään seurakunnalta niin sen kannan määrittelee muutama tai jopa yksi ns. vakaa veli(puhuja), monestikohan näitä erehdyksiä on sattunut matkan varrella kun kuitenkin tällainen vakaa velikin voi erehtyä. Niitä erehdyksiä jos joku rivi jäsen sitten tuo esiin niin tämän oma hengellinen tila kyseenalaistetaan koko seurakunnan edessä. Kannattaisikohan näissä asioissa antaa ihmisten omille tunnoille tilaa ja jättää tuo koko erehtymättömyys sana pois kielenkäytöstä, sillä on saatu paljon pahaa aikaan. Uskottaisiinko kuin ennenkin on uskottu, annetaan kunnia Jumalalle, nöyrtyen hiljaa kukin omassa sydämessään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s