Oppineen puhujan kanta hoitokokouksiin


Kuka_puhuja

Eräs 30-vuotias puhuja, ja teologian ja filosofian maisteri, Helsingistä.

Lapin Kansan ja Pohjolan Sanomien julkaisemassa haastattelussa 9.2.2014.

*       *       *

Lehdet luki Imbe Silli.

*       *       *

Lue lisää:

Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta. – 1 Kor. 10:24. Ks. myös Luuk.10:25-37.

Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. – Room. 12:16.

Hoitokokoukset pitää selvittää!

Kairankävijä: Aika tehdä parannus vääristä erottamisista ry:llä

Tuomo A. Komulainen: Hiljaisuus ja tunnonrauha ovat sielun aarteita. Päivämies 12..2.2014.

Joona Korteniemi: Muistin virkistykseksi

Taneli L-nen: Uskon sana näinä aikoina

A-A. Tami: Jumalan vai ihmisten vuoksi? Miksi hoitokokouksia järjestettiin?

Lähteet:

Pekka Juntti: Lestadiolaispuhuja: Minun uskonsisareni eivät papiksi havittele. Lapin Kansa 7.2.2014.

Pekka Juntti: Sunnuntain lestadiolaisjuttu sai ihmiset keskustelemaan verkossa. Lapin Kansa 13.2.2014.

Mainokset

3 kommenttia

Kategoria(t): 1970-luku, 1980-luku, 2000-luku, 2010-luku, hoitokokoukset, ihmisarvo, lähihistoria, puhujat, sananjulistajat, vallankäyttö, vastuullisuus

3 responses to “Oppineen puhujan kanta hoitokokouksiin

  1. luukanvalma

    Luin tuon haastattelun ja myös siihen liittyt kommentit. Hymyilevä naama ja ylimieliset lausahdukset. Tekisi mieleni kysyä ”oppineelta puhujalta”, että onko hänellä todella ”uskonsisaria”. Jos olisin tämän nuoren äiti tai vaimo, häpeäisin silmät päästäni. Naisen kunnioitus voisi uskovaisella miehellä olla ihan toista. Eräs kappalainen kävi talot läpi seurakunnassaan ja uhkaili, että jos hänen esimiehekseen tulee nainen, hän eroaa. Ei ollut kovin suosittu pappismie, joten vaalissa nainen sai äänivyöryn. Kappalainen ei kuitenkaan eronnut, van jäi; mistäpä viraton pappi saisi työtä? Usseissa tapauksissa kateus naisten korkeaan koulutukseen on syynä tuohon asenteeseen.

  2. Nimetön 220

    Onko todella vaikea käsittää, että esim haastateltavan kanta naispappeuteen on uskon asia, kuten hän sanoo? Miksi se pitää vääntää kateudeksi tai naisen alistamiseksi?
    Miksi täällä kokoajan epäillään toisen ihmisen vakaumusta, vähätellään sitä, panetellaan, leimataan jne?
    Täällä, jotka koittavat olla rakkauden esikuvana, uskovaisina kaikkein parhaita? Sitten näin julkisesti lyödään jollain humaanilla tms asenteella toiset ihan maanlakoon…
    Kummaa porukkaa!

  3. Still

    Suotakoon hänelle vapaus olla vatvomatta ikänsä huomioonottaen, ja suodaan vanhemmalle ikäpolvelle asian käsittely. Mikäli tämä lukenut on puhuja niin hän voi myös olla vatvomatta Raamatun ajan tapahtumia, pitäytyminen oman aikansa asioihin on hänelle riittävä. Taitaa kuitenkin puhujan roolissa vaikea olla jos haluaa menneisyyden unohtaa. Varsinkin naisasian vatvominen tämän ajan tietämyksellä ja naisen aseman muuttumisen soisi sitten kaikua puheessa. On hyvin ikävää kun kristillisyyttä edustava henkilö lausuu julki typeryyksiä, hyvin leimaavaa puhetta jolla vahingoitetaan nuorten raitistuvaa Raamatun käsitystä. Eikö näillä puheilla jo olisi puhekielto kun verrataan sihen kuinka paljon puhujan hyllytyksiä on annettu Raamatun mukaan puhuville.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s